Kočky z OZ Trikvetra stvárňujú knihu

23.07.2019

Simi?" Maja sa mi snaží niečo povedať. 

"Hmmm..." s perom v ústach sa snažím sústrediť svoju pozornosť. Z hlavy sa parí ako z parnej lokomotívy. Premietajú sa mi rôzne varianty odpovedí na otázku: "Prečo by ste práve vy mali získať grant?"

"Čo by si povedala na to, že by sme Brumka a včielky prihlásili do súťaže Stvárni knihu?" hľadela na mňa so spýtavým výrazom v tvári.

"Kam?" nechápavo som na ňu pozerala. Občas sa mi to stáva, keď sa príliš do niečoho zahĺbim a beriem to veľmi vážne. Každý pokus o konverzáciu je pre mňa nechcené prerušenie myšlienok.

"No do súťaže Stvárni knihu! Organizuje to Kreatívny klub LUNA. Snažia sa prepojiť kreativitu a tvorivé schopnosti s písaným slovom obsiahnutým v knihách. Pozri, tu to píšu na webe!" šupla mi pred nos svoj mobil, aby ma presvedčila, "máme čo ponúknuť a zdá sa, že oni vedia oceniť dobrú vec. Tak prečo nie?"

Prstom som rolovala po obrazovke Majineho mobilu. Súťaž prebieha od... súťaže sa môže zúčastniť každý... môže byť použitých niekoľko prvkov vytvorených handmade technikami...

"Prakticky to máme už hotové. Stačí len urobiť fotku a poslať im ju," nástojila moja očividne už rozhodnutá parťáčka. Z toho jasne vyplývalo, že nemá zmysel oponovať.

A prečo by som aj mala? V Trikvetre máme projekt S deťmi za prírodou. Deti sa rady hrajú a s nadšením spoznávajú nové veci. Preto sa aj my snažíme podávať deťom informácie hravou formou, ktorá je im prirodzená, a tak reagujú spontánne. Vymysleli sme program s názvom Tvorivé divadielko, ktorý poskytuje priestor na kreativitu, precvičenie a rozvoj motorických, verbálnych a poznávacích zručností dieťaťa.


Tvorivé divadielko stvárňuje knihu Brumko a včielky, takže podmienky súťaže sme splnili.

"Som za!" odobrila som to a s úsmevom som jej vrátila mobil.

Vyhlasovanie výsledkov prebehlo 14. 6. v Zichyho paláci. Bolo to príjemne strávené popoludnie. Okrem šikovných detí mi utkveli v hlave viaceré mená:

Ivana Havranová. Je autorkou vyše 400 televíznych scenárov, množstva poviedok pre deti, rozhovorov, reportáží.

Prof. Ing. Ivan Chodák, DrSc. Vo svojom živote toho dosiahol veľa, na čo by mohol byť hrdý. Aj keď by som sa tu rada rozpísala o jeho činnosti pre SAV, do úžasu ma dostal tým, ako dobre hral swing. Dúfam, že budem mať ešte príležitosť si ho vypočuť.

PhDr. Judita Kopáčiková je riaditeľkou v Staromestskej knižnici a i vďaka jej podpore sa mohla udiať táto akcia. Staromestská knižnica je verejná knižnica, zriaďovateľom je mestská časť Bratislava-Staré Mesto. Je to priestor, kde človek môže vypnúť z uponáhľaného sveta plného internetu a na chvíľu sa stratiť v šušťaní strán kníh vo väzbe.

Daniel Bidelnica, akademický maliar, ktorý sa podieľal na vzniku Spoločnosti voľných výtvarných umelcov. Inšpirujú ho motívy štyroch najmocnejších živlov. Oheň, voda, vzduch a zem. Hmmm... čo by asi tak povedal, keby videl Majine stvárnenie týchto živlov.

Daniela Vidová, šéfredaktorka Praktickej Slovenky, časopisu, ktorý má odvahu sa stretávať so svojimi čitateľmi a robí to často. Tato osôbka ma zaujala aj pre svoju záľubu, ktorej sa už čoskoro budeme venovať bližšie.

Lýdia Sirotová, koučka, lektorka a šéfka spoločnosti Happy Company objasňuje ľuďom, že práca im musí prinášať radosť, naplnenie a tiež to, čomu sa dnes moderne hovorí: work-life balance. Jej stvárnenie Šípkovej Ruženky ma dostalo do kolien. "Tak čo, kráska, budeš ďalej spať a čakať na vytúženého princa alebo pohneš zadkom a niečo so svojím životom urobíš?"

No a, samozrejme, nesmiem zabudnúť na jedno pre naše OZ špeciálne meno - Mária Šimeková. Je maliarka, handmade umelkyňa, spoluzakladateľka Občianskeho združenia Trikvetra, ale predovšetkým osôbka, ktorá sa venuje deťom a prírode s nadšením, dnes už nie takým bežným.

Všetko, čo v našom združení robíme, je plnenie si snov. Milujeme deti, radi im vyčarúvame úsmevy na tvárach a ak sa pritom dozvedia niečo o tom, ako to funguje v prírode, o to lepšie. Našimi aktivitami prispievame kvapkami nielen do mora ekológie, ale i do medzigeneračných vzťahov.

Rozprávky, ktoré píšeme, i divadielka, ktoré z nich tvoríme, spoznajú deti síce na školách, čoskoro i v materských školách, v detských domovoch, v detských kluboch, v detských centrách, potom však prídu domov, kde si ich môžu zahrať so svojimi rodičmi i prarodičmi.

Tie spoločné chvíle sú na nezaplatenie. To je to, čo nás napĺňa a posúva vpred.

Touto cestou sa chcem poďakovať i pani PhDr. Lívii Matulovej Osvaldovej, riaditeľke KLUBU LUNA o. z., za možnosť zúčastniť sa v tejto súťaži a za udelené ocenenie.

Dúfam, že súťaž Stvárni knihu bude pokračovať i naďalej a bude podporovať kreativitu v nás všetkých.

© Text: Sima


Páči sa vám, čomu sa venujeme?
Vaša podpora je vítaná!

Číslo účtu FIO : SK2183300000002401345586
Názov : Občianske združenie Trikvetra

© 2019 Občianske združenie Trikvetra
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky