Ostrovy regenerácie - Záhrada v meste

24.04.2017

Už len pri počutí slova záhradka, mám príjemný hrejivý pocit na duši. Vrátim sa v myšlienkach o pár rokov dozadu a spomínam na prežité chvíle v záhrade na dedine, kde som vyrastala. Ako malé dievčatko som dokázala stráviť celé hodiny v záhrade. Buď pozorovaním, ako, kde, čo rastie, alebo kde čo lezie, kvitne, ako čo chutí.

Všimla som si však, že odkedy bývam v meste, robí mi problém vybaviť si ako voňajú čerstvo obraté maliny, ako chutia jablká či hrušky, zabudla som na postup, ako sa sadí zelenina, ako sa treba starať o stromy.... Veľmi ma to zabolelo. Preto som sa rozhodla niečo s tým urobiť. Začiatkom tohto roka sme sa s priateľom po dlhom zvažovaní konečne odhodlali zrealizovať náš nápad so záhradkou. Nesie názov "Ostrovy regenerácie".

Ostrovy regenerácie sa stali súčasťou nášho každodenného života. Je to spoločná oáza pokoja, miesto, ktoré nás spája zo zemou a prírodou. Učíme sa celkom spontánne veľa zaujímavostí o bylinkovej záhradke, o ovocných stromoch, o pôde a jej zavlažovaní, o sadení a hnojení zeleniny. Pozorujeme a tešíme sa z toho, ako nám rastú stromy, ako kvitnú a voňajú kvety, aké zvieratká nás na pozemku navštívia. Jednou z našich obľúbených činností je aj trávenie letných večerov pri ohnisku s našimi priateľmi, popíjaním pivka či opekaním špekáčikov.

Teším sa z toho, že sa nám tento sen podaril uskutočniť. Myslím si, že za realizáciu záhradky môžem poďakovať predovšetkým OZ Trikvetra, ktoré mi znova a znova ukazuje ďalšie možnosti, ako pristupovať k prioritám a plniť si sny aj inými spôsobmi, akými som bola doteraz zvyknutá.

Ďakujem za podporu, motiváciu a priazeň všetkým, ktorý sa na projekte podieľajú. :-)

© Text: Maja 

© 2019 Občianske združenie Trikvetra
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky